mandag 3. juni 2013

Hyttebad

 Et bilde fra ett av de store pågående prosjekter: HYTTEBAD!
Jeg har bestemte ønsker for hvordan det skal se ut, så det er best å gjøre jobben selv. Jeg ønsker nemlig å ha låvevegger og mur på badet! I mangel på låve som jeg kan ribbe for fjøler, har jeg valgt forskalingsbord. De beiser jeg med værbitt farge før jeg slår dem opp på veggen.
Jeg har et par dager fri fra jobb og skal nå ned å snekre "murveggene"...

Trenger å koble av litt inni mellom. Puste litt frisk luft og riste av seg litt glava fra håret. Det er fryktelig tung jobb. Det er også slitsomt for nøtta og gjøre ting en ikke kan. Snekringen er ok, det er verre med rørlegger-biten. Tror de tuller med meg på butikken når de spør om jeg har krave, muffe og en 110 mm med bend...?!

 Nei, Jølle. Vi skal nok finne ut av det, bare de kan snakke skikkelig! Jølle synes det er stor stas å dra til hytta. Han har pakket tannbørste, shampo og hårkost.
For i mangel på bad, må vi nok hoppe i tjernet. Nå begynner det å bli riktig behagelig temp!

Forrige gang jeg var på Montèr og hentet nye forsyninger, ble hele bilen full av fjøler og glavaruller. Jeg måtte derfor be Jølle gå ut av buret og sette seg i forsetet. Da skulle du sett på stolt gutt med rak rygg! Han satt som en konge! Du verden så mange ganger til dagen vi ler av den hunden... Det er sunt å ha hund!

Èn enste vegg er ferdig, måtte bare se hvordan det blir med litt stæsj. Tror det blir flott, jeg!
Til slutt må jeg sende et takk for tipset-hilsen til min onkel og tante som har en slik vegg. Kjempefint!

3 kommentarer:

Linda sa...

Veldig fin vegg! Likte plankene:))

Lisbeth sa...

Så spennende prosjekt!
Tøff du er som gyver på :)
Blir gøy å se det ferdige resultatet!

Sandoren og Blåsten sa...

Takk for tips! Vi skal ha en lignende vegg på badet hjemme. Flink du og går på!
Lykke til videre.