fredag 12. april 2013

Sol og glede

Jeg har store oppgaver som venter i hagen så snart telen går. Enn så lenge får jeg gumle sjokolade og planlegge. Det er da også en viktig del av jobben!

 Her nærmer det seg konfirmasjon. Så det er mer enn hagearbeid å planlegge. Vi holder kalaset hjemme, og jeg skal lage tapas til alle gjestene. Lille-tippa og jeg diskuterer hvordan vi skal stæsje bordet. Prøver å lokke henne til å velge utradisjonelle farger og bordpynt. Får se hvor tøff hun er...

 Dette bildet er av Hjertebenken. Den snekret jeg til husbonden for mange, mange år siden. Den har skiftet farge flere ganger. Ifjor ble den dus grønn. Jeg brukte båtmaling, som gir en høyglanset overflate. Anbefales!

Det broderes for fullt når konfirmanten ikke er til stede. Lager en gave som hun kan bruke resten av livet! Skal vise bilder når den er ferdig.
Ønsker deg og dine en flott og vårlig helg!

5 kommentarer:

Linda sa...

Hei Marit!
Nydelig broderi,herlig benk.Ja,nå har vi mye vårglede i hagen i vente,gleder meg.Ha en fin helg!
Klem Linda

Hulda sa...

Så flott det så ut det du broderer til konfirmanten, et nydelig monogram. Flott benk, du er så flink med snekring, du. :) Imponerende. Flotte bilder.

Fjordheim sa...

Den benken er bare flott.
Du er jo så flink. Er veldig spent på det du driver å syr. Blir nok noe flott
det også kan jeg tenke meg
Ønsker deg en herlig helg :)

Lisbeth sa...

Blir spennende å se hva du syr på :) Lykke til med konfirmasjonsforberedelsene.

Merethe sa...

For en flott benk du har snekret!! Spennende å se hva du lager til konfirmanten din. Her har våren kommet og det er så godt. God helg, Hilsen Merethe