lørdag 16. februar 2013

Familieforøkelse!!!

 En stor nyhet i dagens innlegg. En lillebror med hvite krøller og brune øyne har kommet i hus! Vår familie består nå av 7 medlemmer. Jølle er en weathen terrier, og rasen ble opprinnelig brukt som gårdshund. -Nå mangler jeg bare et lite småbruk og noen høner, så er jeg i mål...!

 Han la straks sin elsk på jernsenga. Så nå har jeg 16,5 kg varmepute på beina når jeg sitter der og koser meg. I vinduskarmen ligger en grisehale... Vi har ikke helt samme smak når det kommer til dekor.
Jølle fant seg til rette fra første dag. Han er veldig glad i både folk og dyr. Kaninen  blir slikket og stellt, den har skikkelig sideskill nå - og en eim av leverpostei. Jeg har nesten samme sveis og duft når jeg går på jobb om morgenen...

 Jeg nyter å gå tur i heia. Jølle er alltid hoppende glad og tar utfordringer på strak arm. Han er stor og sterk og her øver vi for første gang på å dra last. Startet med en stor flaske vann på slep, bare for å venne han til at noe følger etter han.
Vi har også øvd på å bære sekk. Han rusler stolt rundt med to bokser kattemat i bagasjen...

Etter lang tid med sykdom, er det herlig å endelig kjenne at energien er tilbake. Jeg klar for litt oppussing og forandring hjemme. Og jeg er skikkelig klar for vår!!!

10 kommentarer:

Trine sa...

Grattulerer med hund.
Livet blir nok anerledes, men sååå mye bedre :)

Fjordheim sa...

Gratulerer med familieforøkelsen.
Et småbruk må det vel gå ann å oppdrive
Lykke til med treningen.
Er vel ikke så uvanlig å bli syk når en kommer tilbake til kulden etter et slik varmeopphold som dere har hatt. Godt at du er i form igjen.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Mette sa...

Gratulerer med det nye familiemedlemmet!!
Nå blir det gøy å gå på tur.
Ha en fin lørdag!
Mette

Nennes sa...

Så kos, gratulerer :)
Mye hygge med disse 4 bente vennene, er så glade i livet!

Klem :)

Tone sa...

Så herlig, gratulerer med ny gutt i familien:)) Kan tenke meg det er mye selskap i han!
God helg til dere!
Klem fra Tone

Hulda sa...

Gratulerer med Jølle. :) En fin kar. :) Har hatt hund siden jeg gikk på videregående. De er jo bare så gode. :)

Unknown sa...

Gratulerer, for en liten sjarmør ♥

Lisbeth sa...

For en herlig hund!
Den høres ut til å gli rett inn i familien :)

De små øyeblikk sa...

Gratulerer med nytt familiemedlem. Og fin var han også.. Mye glede med de firebente ;) Selv har jeg 4 hunder, men akkurat nå er det 16 hunder hjemme! 12 øte små valper.

Fin søndag til deg

-Klem Kjersti-

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med lillebror Jølle.
Det er kjekt med ein turvenn.