lørdag 1. desember 2012

Strikk og drikk

 Igår kom jeg hjem med storfangst fra bruktbutikken: En gammel kofte!!!
Jeg synes det er virkelig sjarmerende, og vel verd de 200 kronene.
Den kan bli god å varme seg med på hytta, tenker jeg.

 Tittelen på innlegget er ikke bare to tilfeldige verb. Etter å ha vært hos Bache-Gabrielsen i Frankrike, bestemte vi jenter oss for å starte  Konjakklubben Strikk & Drikk. Medlemsmøtet består av den beste konjakk, Thomas heter den, samt sigarer. -Sistnevnte av merket Marsipanpølser... Det får da være grenser. Ellers er vi flittige med strikke- og snakketøyet.

 For de som ikke liker konjakk, kan øl være et alternativ. Og siden vi nå har fått snø, er kanskje en ølvott å foretrekke!? Disse har jeg strikket som gaver.Nå kan en drikke av kalde bokser uten å fryse på fingrene. Ikke en livsnødvendig ting, men en artig gave.

Strikkepinnene går flittig. Og nå er jeg også ferdig med en deilig ullvest til meg selv. Den varmer godt på kalde dager.
Nå må jeg bytte ut ullkær med diamanter og chiffon. Det er julebord ikveld!!!

3 kommentarer:

Linda sa...

Flott,kofte,artige votter og nydelig vest.Kos deg på julebord:)

Tone sa...

Så heldig du var på gjenbruken:) Jeg har vært å handlet både sofa og kommode på gjenbruken her i nabolaget, som vi skal ha på hytta:)
Håper du koste deg på julebord, ønsker deg en fin uke.
Førjulsklem fra Tone

Turid sa...

Nydelig vest,sku gjerne ha sett forsiden også-å sist men ikke minst ...hvor kjøper en mønster..?