onsdag 5. september 2012

Hauk og høner - og to kråker

 Nå har fruen vært i aksjon igjen. Resultatet denne gang er en kråke!

 Kråken er sort og har vinger av sølv. Håper ikke den vil skremme fuglene, den er heller ment å være en skulpur i hagen. Idèen fikk jeg fra programmet Sommer med Ernst.

 Den gode spikkekniven er en kjær eiendel. Men det er ikke ofte jeg kommer på noe lurt å lage. Men ei kråke må man ha - og jammen ble det ei til hytta også! Det er kvalitetstid når jeg kan sitte på en solvarm stein i hagen og spikke...

 For noen dager siden hørte jeg masse rare lyder i bjørka utenfor hytta. Gjett om jeg ble forskrekket da jeg så at en diger fugl hadde kræsjlandet like ved siden av meg. Den satt stille på bakken og jeg fikk tid å hente familien; Kom og se! Ei ørn eller noe svært spetakkel har landa utenfor!!!!
Den kom seg på vingene gang på gang. Men det endte hver gang i ny loop og kræsjlanding.Stakkars.
Kikket i fugleboken, men vet ikke om det var en hauk eller en falk som besøkte oss.
Til helgen bærer det avgårde til hytta igjen. Flere foreningshøner er klar for kakling og kreative krumspring!

Imens kan du ta en titt innom Skulehuset. Der har det nettopp dukket opp stoooore kakestykker. De her helt uten kalorier og kan nytes med god samvittighet!

6 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Hihiiii Marit,har du vært innestengt i snicarboden ???? Nei,du har nok ikke gjort noe galt,som skulle tilsi at du måtte være der..... :) Men jammen er du kreativ,på de forunderligste vis.......EN KRÅKE ????? Har visst sett for lite på Ernst,jeg.....det er helt klart !!! Nå elsker jeg jo fugler i alle varianter,så denne hadde jeg gjerne hatt i hagen....skikkelig tøff og røff,hagepynt !!!! Og kakestykker uten kalorier,er sikkert også et lurt valg,her i gården...nå kommer jeg ikke inn i Skulehuset ditt,men får prøve senere,får bare beskjed om at siden ikke kan vises ! Så da får jeg heller ta et kakestykke med kalorier,her i "heimhusan" !!! Jeg holder enda på med mine 28 englebilder.......skrekk og gru,denne tekstingen.......det var NÅ man skulle brukt sjablonger,men det blir liksom ikke så fint...Mens englemalingen tørker,grunner jeg 15 takstein....som skal få kongler og en liten tekst,på seg :) God tur på hytta da,med hønene dine :) -HØSTSTORM-KLEM-FRA-BODØ !

Sologbolig sa...

Knallstilig !!!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Dette var morsomt, kråka var jo flott den, og at den tiltrakk seg rovfugler gjorde den ikke dårligere!

Og så søte kakestykker da!

Fjordheim sa...

Ja det var litt av en fogel. På jærsk.
Du lager det meste du.
Spennende med sjeldne fugler på besøk.
Vi har visst en spurvhauk i frysen. En av sønnene fant den død på veien for mange år siden. Den hadde nok flydd på høyspentledningen som går over der.
Mulig han vil få den utstoppet en gang.
Ønsker deg ei herlig helg på hytta sammen med alle "hønene"

karinanna sa...

Så kreativ du har vært. Artig var den. Ha en trivelig kveld.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh du kreative Marit! Den var skikkelig morsom. I tillegg fungerer den sikkert godt som fugleskremsel - skremte visst vettet av hauken/falken:-)

Såååå kjekt at du fikk bli med på bloggtreffet. Hadde så lyst å treffe deg på det forrige (der var jeg også påmeldt som siste mann) Dette blir gøy! Nå gleder jeg meg masse:-) Tjohoo!

Stoor klem fra Hjørdis