mandag 20. februar 2012

Endelig!!!!

Turkis på fargen. Malingsslitt og røff. Jeg kaller dette en skatt og var skikkelig stolt da jeg kom hjem fra en sørlandstur med denne på taket av bilen.
Mener å huske en husbonde som ikke så fullt så entusiastisk ut. Han holder fremdeles fast ved at dette er turkis tennved...
Mars og venus...

Det viste seg straks at den ikke kunne brukes til sitt opprinnelige formål. Tallerkene står altfor mye på skrå, og jeg var skikkelig lei meg. I fortvilelse har jeg nå og da hentet hyllen inn fra garasjen og prøveholdt den mot vegger i alle rom. Jeg vil så gjerne ta den ibruk. Den er jo så flott å se på!

Og SÅ...! Midt i stua fant jeg endelig plass for vidunderet. Nå kan jeg sitte i godstolen og se på herligheten. Bøker fulle av inspirasjon står lett tilgjengelig. Og ved siden av det hele står den gamle utedo-døra. Kjenner at dette er helt riktig og alt er bare fryd!

På storkjøkkenet der denne hyllen kommer fra står mange skatter. Det er bl.a. 2 stk benkeplater i marmor som har blitt brukt til å bake på. De er fantastisk flotte.
Men det er vel ikke jaktsesong på marmor akkurat nå...

10 kommentarer:

Linda sa...

Den ble fin i stua med herlige bøker i... super dør også:)
Ha en fin uke!Klem

Fjordheim sa...

Ei flott hylle. Disse mennene nytter det ikke å høre på. hehe. Godt de er snille og godtar det meste vi finner på. Du hadde funnet en fin bruk av den. Kjedelig at det ofte er vanskelig å finne noe å sette oppi de. Men disse bøkene er jo flotte å kikke på. Greit å ha de i nærheten.
Ønsker deg ei herlig uke :)

Unknown sa...

Den var knallfin!!
Flott til bøker ja ♥

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Kjempe fin var den..Heldige deg.)
Ikke alltid menn er til å forstå seg på..

Dronninghuset sa...

TAKK FOR ELEFANT-HILSEN,
he he.... det du ser er del av en klarinett.... morsomt,ja.
TENKTE PÅ DET SELV OG DA JEG LA UT BILDET ;-))

ha en fin dag,
klem TOVE

dagens interiør sa...

LEKKER var den! :)

Unknown sa...

Lekkersmekker!!
elsker fargen og den flotte patinaen;))

Ha en fin torsdag!
KLEM

snødronningen sa...

så flott hylle du har,likte veldig godt fargen og utedo døra var stillig,ha en flott dag videre,klemmer hege

Magdalena sa...

nydelig hylle , med herlige bøker..!
ha en skjønne helg.. klemklem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nydelig tallerkenhylle med flott patina og farge!! Helt herlig bruksform!!