søndag 20. november 2011

Servert med svibler og sink

En duft av svibler i huset og tallerker på rad og rekke. Da er alt klart for årets første julebord!
Marinerte scampi ligger i ovnen, og 7 glass sprudlende velkomstdrikk står klar i stua.
Det er running dinner, så vi vet ikke hvilke gjester som kommer... Kjempegøy!

Jeg dekket med sink og hvitt denne gangen. Serviettene og sviblene gir litt grønnfarge og friskhet til bordet. Dekketallerkene i sink (fra Kid) er en favoritt!

Jeg elsker å bruke utradisjonell dekor på bordet. Idag var jeg i det nostalgiske hjørnet og tok ibruk gammelt kjøkkenutstyr. Et litermål passer utmerket som blomsterpotte. Og de små kakeformene er nydelige lysestaker.

Den store kakeformen du ser på bordet bruker jeg ofte. Den egner seg utmerket som skål. Jeg serverte brød, stukket ut med pepperkakeform. Disse ristet jeg lett i ovnen og saltet. Til brødet hadde vi hjemmelaget aioli. Mmmm...

En minitre står i et gammelt medisinglass. Vi må da ha juletre når vi holder julebord! Det bittelille litermålet ble kjøpt på et antikkmarket bare noen timer før bordet ble dekket!
Det ble en strålende kveld som vi fikk dele med mange interessante mennesker!

5 kommentarer:

Roka Design sa...

Maten høres fortryllende ut, og et lekkert dekket bord:):)

Ha en fin søndag:)
Klem fra Kari

Odins lille hjørne sa...

For et nyyydlig dekket bord!!!!!
Bare å komme til et slikt dekket bord gjør at man føler seg velkommen!!
Klem fra odin

Hulda sa...

Kan tenke meg dette ble vellykket! Så vakkert med sink og svibler i hvitt. Virkelig et nydelig bord du har dekket.

Hege sa...

Wow, så flott det ble! Elsker pynten din, helt meg også den;)
Dekktallerknene dine var nydelige! Og maten høres fantastisk ut den også... mmm...

Klem fra meg

Manne's hverdag sa...

Kjempekoselig dekket bord!!!

Klem