torsdag 4. august 2011

Litt tilbake...

Da var det på høy tid med et innlegg igjen. Vil først sende min dypeste medfølelse og de varmeste tanker til alle de som er berørt av tragedien i Oslo. Det finnes ikke passende ord.

Viser noen hagebilder idag. Vi har vært mye på reisefot denne sommeren. Da er det alltid deilig å komme hjem og rusle i hagen og se på naturen gang. Hos oss vokser stauder og roser tett i tett og steller seg selv. Dette bildet er fra den rosa hagen.

Denne rosen er så skjønn med sine polkastripete blad og nydelige duft.

Det går en sti med steinheller gjennom den rosa hagen. Og rundt svingen møter du den delen som går i gule toner.

Husbonden har laget en lang steintrapp som fører videre opp til et nytt nivå. Vi er svært glad i stein. Det er godt å gå på og de sparer lenge på solvarmen. Det kjennes ut som vi har varmekabler!

Burgunder bladverk er nydelig. Det skaper de vakreste kontraster i hagen.

Jeg har mange flotte bilder jeg vil vise -bare hverdagen kommer og vi kan holde oss litt hjemme...
Vi har nettopp vært en uke i Kroatia, deretter på hyttur og har nå kommet hjem.
Men i morra bærer det avgårde igjen. Jeg skal på jentetur hele helgen. På programmet står sykkeltur i nydelig natur - og strikkekurs! Det blir en flott avslutning på ferien!
Sees snart!!!

6 kommentarer:

Hulda sa...

Frodig og vakkert i hagen din. Så flott med steintrappen som er omkranset av blomster.

Roka Design sa...

For en fantastisk hage:)
Vakre bilder!!

Ha en fin kveld:)
Klem Kari

Mor Aase sa...

En skjær fornøyelse å se disse nydelige bildene fra hagen din! Ønsker deg en topp jentetur, slike pleier jo å bli en trim for lattermusklene i tillegg, ler...

Anonym sa...

Alltid like mye fint og varme fine ord fra deg. Kristin uten blogg

Hellemor sa...

Da må du ha en riktig koselig helg :-) lyder spennende med å strikke 2 på 1 gang! Gir deg heilt rett - kjekkt å slå to fluer med et smekk :-)
Jeg har vært på jobb to ganger på Gavehuset nå, og det er kjempekjekkt! Me snakkes :-)

Klemmer

Merethe sa...

Ja det har vært frodig i hagen i år. Jeg elsker å ha masse blomster i hagen, så jeg ofte kan gå ut å klippe inn buketter for å pynte inne med.
God jentetur. Klem Merethe