fredag 13. mai 2011

En rosa drink

Det er fredag og jeg koser meg med en drink med rørepinne i. Mmmm.
Må vel innrømme at drinken består av rabarbrasaft. Siden jeg muligens må hente hjem ungene senere ikveld kan ikke fargen ha dypere rødfarge enn dette - dessverre.
Trenger du også en sommerlig drink, er det raskt å lage:
1,5 kg rabarbra hakkes og legges i en gryte. Ha gjerne i en dusk sitronmelisse og en kanelstang/vaniljestang. Hell over 2 liter kokende vann. Kok til rabarbraen er mør, kun få minutter.
Jeg henger et klede over en skål og lar det stå til siling til neste dag.
Rør da ut sukker: 0,7 dl sukker pr liter saft. Fryses.
Bloggen funker ikke som den skal nå om dagen, og det er utrolig irriterende. Jeg prøver å roe ned med godt lesestoff. Det gir meg i alle fall MYE inspirasjon. Så mye at jeg nå og da må ut i hagen og få unna prosjekter. En herlig følelse å skape noe nytt!

Ingen kommentarer: