onsdag 30. mars 2011

Turbo-husmor

Ei turbohusmor trenger glede på kjøkkenet. Mine gleder består i gamle redskaper med sjel.
Siste innkjøp er ei springform uten spring... Dette må da være en svært gammel modell!? Hos oss skal den brukes til å servere brød i. Nydelig patina, flott å sette på bordet sammen med gammelt, hvitt porselen.


Denne helgen skal vi på tur i 4 dager. Jeg har påtatt meg ansvar for all middagsservering. Det betyr at jeg nå har forberedt 36 porsjoner middag! Meny: Pizza, Tapas, Skinke og fløtepoteter og Paella og hjemmelaga vårruller.


Som om ikke det var nok, skal vi ha selskap i begynnelsen av neste uke. Da blir vi 20 personer til middag og kaker. Med en slik omløpshastighet i kjøleskapet må jeg da ha lov til å kalle meg turbohusmor...


Puh. På tide med lunsj. Også den servert på gammelt porselen. Jeg "spiser med øynene", så det er viktig at det er lekkert servert.
Idag skal husbonden lage middag. Repertoaret er ikke så himla stort. Så det blir spennende å se om det blir pølse med potetmos eller pølse med makaroni...

Bon Apetit.

5 kommentarer:

Pauline sa...

Så energisk som få, dette klarer du nok som ingenting!!
Kos deg, nyt vårsola! ;-)

(nå kan du snart komme i gartneriet hvis du vil, 'Ingrid', 'Margrethe', 'Mary' og 'Nicolaj' har begynt å vise farger. ;-))

Camilla sa...

Turbohusmor må vel være rette navnet ja, tror jeg:)
Effektiv og flink!
Skulle ønske jeg hadde noe av samme pådrivet når arbeidsdagen var over, da hadde nok huset og husets gherre blitt meget fornøyd:)
Ønsker deg en strålende vårdag.
Klem Milla

VillaVårfrubakken sa...

For et tempo du holder om dagen. Bildene du vier er kjempefine.

Lykke til med...og ha en herlig dag....klem

Rekkehuset sa...

Er vel ikke bare på husmorfronten du er turbo;-) Menyen høres skikkelig god ut også!
Takk for hyggelig kommentar Marit, angående sveisen så kom den her rett etter jul som en konsekvens av en liten luseinvasjon i heimen;-) Men jeg trives godt med kort hår også! Klem fra Hanne.

mona.z sa...

Ja, det blir travle tider på deg fremover:) Nydelig hvit porselensbolle, klem fra Mona