fredag 22. oktober 2010

Lav, lubben og lys

Jeg har ikke behov for mange farger i hverdagen. Jeg elsker når jeg kan omgi meg med mest mulig hvitt. Når sola skinner på blomstene er det balsam for både kropp og sjel. Et herlig syn!

Stua domineres heller ikke av sterke farger. Det blir hvitere for hvert år som går. Møblene blir bare eldre og eldre. Husbonden synes jeg er rar som kvitter meg med nye, fungerende ting. Istedet kommer det inn malingflassa bord og skap med skeive dører...

Ute er det også hvitt. Måneskinn og snø gjør at det til om med er lyst om nettene.

Hver ledig time i døgnet går med til å lage varer til Skulehuset. Jeg må snart finne frem de hvite stoffene. Pleier alltid ha mange hvite varer.
Til nå har jeg hatt dilla på grått, bruntoner og en dæsj isblått.

Denne lille vasen har minste-tippa gravd frem til meg - bokstavelig talt.
Min foreldre eier en gård fra 1860. I ei steinrøys gravde min datter frem mange gamle skatter.
Vasen er av pressglass. Har kanskje vært et medisinglass?
Jeg synes det er flott med lave, lubne buketter. Og når jeg kutter stilken så kort, står de i ukevis. Praktisk, ikke sant? Jeg liker også å fordele buketter i mange småvaser. Det er frodig og kreativt ut.
Vel, enten din tilværelse er fargerik eller hvit - ha i alle fall ei FLOTT HELG!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid fine bilder hos deg. Ha ei god helg.Kristin

Åse fra mitt lykkehus sa...

For en flott blogg, og herlig stue.
Ha en forsatt go fredag, klem Åse

Magdalena sa...

nyyydelig stemning.. !liker også denne stilen, hviler så godt i slike rom..!
tusen takk for skjønn hilsen fra deg, det gledet...
klem,magny
og god helg og lykke til i skulehuset...

Bestefars Verksted. sa...

Hei vennen,og tusen takk for gode ord om strømpene mine....nei,maskinen har ikke fått medisin,og det er vel det som mangler......vitaminmangel,kansje.....etter å ha stått urørt siden 1995 !!! Så flott du har det i stuen din,lyse duse farger.....herlig ! Og skjeve skapdører,og maling som flasser.........bare lekkert ! Og så nusselig det glasset var......virkelig en liten skatt !! Godt din datter har forstått hva som gleder mammahjertet :) Så du hekler ikveld,her er det bare full avslapping,jeg er helt utladet etter å ha sett ATLE synge på x-factor......han er RÅ !!!! Kos deg med heklekroken,og nyt helgen :)- Klem.

Tone sa...

Nydelige stue bilder, det er balsam for sjelen med alt det hvite...
Ha en fantastisk helg
klem

Fjordheim sa...

Flotte blomster. Ja dei holder mye lenger når en har korte stilker på dei. Rosene som jeg hadde bilder av for ei stund siden, stod fortsatt da jeg kom hjem fra Jæren. Nå er det vel bare etpar fine igjen. Men da har dei stått i tilsammen fire uker.
Kos deg med syingen til julesalget :)

Sologbolig sa...

Nydelige bilder hos deg. Stua di var kjempefin, mange koselige detaljer. og så koselig med små buketter i små flasker.
Ønsker deg ein flott lørdagskveld. Klem.