torsdag 8. januar 2009

Det gode uteliv

Her i bygda er det et flott uteliv! -Ja, det kommer kanskje litt an på hva du legger i ordet da...
Men her fins fjell, vidder og vann. Og da er livet godt som bare det.
På bordet har Moder jord lagt en duk av frost. Flott?

Vi har fått hver vår godstol på terrassen, samt et lite kaffibord. For en sittekomfort i de stolene! Fantastisk. Og sjekk det sollyset!
Skal jammen tenne lykter på terrassen en kveld og servere noe varmt i koppen. Da kan det bli riktig trivelig der.

I like to decorate both in- and outdoors. We have these lovely chairs in our garden. If you try to ignore the 5 degrees below zero, and you enjoy cold coffee, you can have a nice time in the garden - even i January!
The cold degrees have also given us ice on our lake. Yesterday we went skating in the moonlight. What a fantastic feeling! All alone between the mountains.

Igårkveld labba jeg, husbonden og minste tippa til fjells. Tjernet bak i heia har frosset nå.
Det fins nesten ikke ord for å beskrive det. Men å suse bortetter isen, kald vind i kinnene, helt alene i heia og måneskinn... -Det er ren LYKKE, det.
Da tippa begynte å skøyte minnet stilen om nyfødt bambi vaklende på glattisen...Men det tok ikke lang tid før ho fikk taket på det. Da ho senere satt på en stein med varm toddy i koppen, sa ho fornøyd Livet er herlig!
-Nytt stikk av Lykke hos husbonden og meg.
Neste innlegg blir innendørs. Kjøpte noen vårlige stoff en dag, og er godt igang med å bruke dem... Lyst å bli med en tur på syrommet? Sees.

23 kommentarer:

Monica sa...

Må bare si at jeg gleder meg til hver gang du oppdaterer, så jeg vil veldig gjerne ta imot invitasjonen til syrommet ditt! Fuglen du lager, så jo bare lekker ut!! Åsså så flott dere har det ute :) Kjempekjekt å lese og følge bloggen din. Takk for nok en kjekk titt :) ha en viderf in dag :)

Nunne sa...

Å du verden....send meg sms når du tar varmkjeldressen og setter deg ut med varm kaffe... da kommer jeg... kooooselig...

Helene sa...

Høres unektelig veldig herligt ut med skjøytetur på heia.
Her har frostperioden gått over til mildvær og snøslaps. Veiene er såpeglatte, så jeg føler meg som Bambi på isen, men bare i bil. Ikke å annbefale, og heller ikke sa gøy som med skøyter;o)

Monicas sa...

Du verden så fint dere har det...her er det ingen tegn til å sette seg ute..mørketid enda, å nå vannvittige mengder med snø.....vil du ha litt?
;)

Mitt hvite hus sa...

Høres helt herlig ut bare rusle til fjells....
Nydelige sittegrupper du har. Her kan en slappe av både vinter og sommer.

Klem Kerstin

Anitas hus sa...

For noen nydelige bilder, sollyset var så flott. Det så veldig godt ut og sitte der, helst med en god og varm kakao;)

Ser vi var like flinke igår. Jeg og sønnen var å sto på skøyter i månneskinnet vi også, mens far satt på isen og fisket:) Min sønn er nemlig slik st det han ikke får til med engang, det har han ikke lyst til å lære. Skøyter er en av de tingene, så hver gang vi har gått på skøyter har han stort sett stått rett opp og ned eller sittet ved bålet med varm kakao og grillet pølser. På mandag kom han helt fortvilet hjem fra skolen, hele 6.trinn skulle på isen og gå på skøyter så nå måtte han lære det.
Det gikk heldigvis kjempe bra og han syntes det var så gøy at vi ble gående lenge etter mørket kom, men vi hadde jo måneskinn;)

Spennende å se alt du holder på med for tiden Marit. Nei, jeg tror nok ikke at du sitter med armene i kors og venter på nye Tilda stoffer, tjihi. Tida går jo mye fortere hvis vi har noe å gjøre imens. Selv har jeg veldig lyst til å prøve meg på ett quilte-teppe etter at jeg så det nydelige teppet som Anita (Anitas) hadde sydd.

Ha en fin kveld, snart helg igjen:)
Klem:O)

Guttemamma sa...

Jeg vil gjerne ha sy-timer jeg...

Jorunn sa...

Du er jammen flink til å utnytte det vinteren gir du! Er jo så deilig med noen solstråler på huden nå, selv om det er litt kaldt :0) Måneskinnskøyting så kjempehyggelig ut!

Huset på toppen sa...

Flotte bilder fra en deilig uteplass:-)Og nydelige vårlige stoff du har funnet frem,herlig tid våren:-)
Ha en fin torsdagskveld!

Viola sa...

VILKEN UNDERBAR UTEPLATS, DET SER SÅ MYSIGT UT MED FÄLLEN OCH KAFFT, HÄR KOMMER NI HA MÅNGA GOA DAGAR FRAMÖVER, SÅ NI HAR FÅTT EN BAMBI PÅ HAL IS, SER FRAM EMOT DITT SYARBETE, HA EN SKÖN KVÄLL, KLEM

Linda sa...

Hei Marit!Ja livet er herlig når en har naturen utenfor husveggen.
Var til skogs i går da jeg hadde fri.Nydelig når sola skinner å en kan se utover havet.
Flotte ting på syrommet ser det også til å bli hos deg.
Kreativiteten er i tenkeboksen,her hos meg.Men det er morro på planleggingsstadiet også synes jeg.
God helg!Klem Linda :))

Hulda sa...

Det må jeg si, du er heldig som kan sitte sånn i januar.. Her er det MASSE sne.. Bildene er fristende og gir virkelig bud om varmere dager etter dette.

Så søt kopp på armlenet. :)

Blir spennende å være med deg på syrommet neste gang!

Brocante sa...

Så deilig da - en dag på terassen i januar! Det er i slike stunder man ikke kan la vær og glede seg bare bitte litte grann over drivhuseffekten....

borghild sa...

Så herlig det så ut på isen (og på verandaen for den del:)!
Dessuten ser det ut som om du er i påskestemning og sitter og syr kyllinger fra den første påskeboka til TF:-) Du planlegger vel ikke påske i Skulehuset vel???:-) Gleder meg iallfall stort til å se hva mer du holder på med på hobbyrommet ditt, like mye som jeg gleder meg til lørdag, da tenkte jeg å ta turen til Grimstad og til en knallfin stoffbutikk de har der (som jeg ikke husker hva heter):-) Kos deg masse, men husk å ta det litt med ro også:-) KLem B:-)

Fru Fryd sa...

Ååå det gir nesten litt vår/påske fornemmelse:0) Deilig å kunne kose seg ute i solen.

Jeg har tatt meg den friheten å linke til innlegget ditt Gled dere. Håper det er ok:0)

Rose Love sa...

Kooooselig!

Anonym sa...

God morgen..
Så koselig at du har starta utesesongen allerede..tenker du koser deg.
Fine bilder av tippa på isen..hu er bare skjønn.Vi fryder oss når hun er i huse hos oss..da er det så harmonisk her.
Hun er så ekte..nydelig jente.
Ha en fin helg..gleder meg til sy innlegge.
Knib Annette

Mi :) sa...

Jippiiiiiii! Jeg er så glad for at jeg oppdaget den koselige bloggen din :) Jeg ble kjempeinspirert av den koselige uteplassen med den fine snefnugg-duken og det vakre sollyset ;) Her er det overskyet i dag, men det ligger et lett fnugge-lag over huset og jeg venter på ettermiddagssolen som lager så fantastiske himler på denne tiden av året!

Her er det også masse sommerfugler i magen ved tanken på ny Tildabok ;)

Ha en superfin freag!

Mi:)

Fjordheim sa...

For et herlig innlegg. Noe varmt på terassen, tur til heia i skumringen og syprosjekter. Helt flott. Gleder meg til neste innlegg.
Ønsker deg en god dag :)

Cathrines blogg sa...

Så fint du har det utenfor i både hage og på skøyteis! Blir spennende å følge deg på syrommet, blir gjerne med ;o)

by Siv sa...

Gleder meg til å se resultater fra syrommet :)
Nydelige utebilder!
Ha en fabelaktig god helg
*Siv*

Hilde Heimdal sa...

det så jo riktig koselig ut å sitte ute sånn som du har det der:)!! selv om jeg ahter kulda hehe:)

Villblomsten sa...

Jeg vil sitte i stolene på saueskinnet og sy ( eller lese en bok ) :-)
åååå.. det så kjempekoselig ut !!