tirsdag 16. desember 2008

HVIT JUL!


Når vintersola kommer inn i stua er det et herlig lys her. Jeg nyter det! I lange tider har vi hatt kaldt og klart vær, snøen har ligget hvit i akebakken.


Sola gjør at prismer kaster lyskuler rundt i hele rommet. Det gnistrer av liv!

Idag våkna jeg til mildvær og regn. Det har vært mørkt hele dagen.
Men inne har det blitt lyst idag; Hvit jul i stuggu!
Fikk endelig surra meg inn til Ikea og skaffet ny sofa. Kanskje ikke noen bombe, men det ble en hvit Ektorp...

Nissene får kose seg på kottet denne jula, sammen med røde juleduker og div. rødt nips. Denne jula blir HVIT.
Holder på å sy litt hvit pynt til meg selv. Noe skal jeg ha hjemme, noe skal til hytta. Julekvelden skal vi feire på hytta. -Der har jeg jo ingen pynt fra før! Så jeg har litt å henge fingrene i...
Jul i Skulehuset er snart historie. Kun 2 åpningsdager igjen: fredag og lørdag.
På søndag var det Anja fra Hageliv som jobbet i Skulehuset med meg.
Utrolig så mange hyggelige kunder som kom! Det er så mange positive og inspirerende folk som kommer innom. For en kjekk jobb jeg har, altså!!!
På fredag stiller Anja opp igjen. Håper på mange kundene da også. Det blir vemodig å stenge døra på lørdag. Det høres kanskje rart ut, men jeg har blitt veldig glad i huset!
Ikke bare blir det hvit jul. Jeg starter også med hvite, blanke ark etter jul!
Nå når Skulehuset er over, vet jeg ikke helt hva jeg vil gjøre videre.
Jeg har noen idèer og har fått noen forslag. Men vi får se hva tiden bringer...

Med ny sofagruppe i stua, er det ikke fritt for at det lukter litt Ikea-papp... Men tror snart at de mange svibler, samt julekrydder fra Dubai klarer å dominere igjen.
To nye sorter julekaker setter også god lukt i huset idag.
Nå skal jeg og jentene lage julepynt!
Håper at akkurat DU legger igjen en kommentar idag. Ha det fint!

21 kommentarer:

Monicas sa...

Vettu ka? Det er ikke lov å misunne, men den sofaen fra ikea...sukk....det er noe jeg bare har såååå lyst på..så kanskje en dag...innmari lunt og koselig inne hos deg....

Jorunn sa...

Lekkert med hvit jul, så rent og enkelt. Flott lys hos deg, når sola skinner disse dagene så blir det helt spesielt synes jeg.
Skjønner godt at du har blitt glad i skolehuset! Det er ikke noe rart, så mange timer du har tilbrakt der!! Tenk, snart er det over for denne gang.
Ønsker deg ei flott jul Marit!
Klem fra Jorunn

Hulda sa...

Så flott du har gjort det. Falt for svibeldekoren din, så fint med kvister, og det lille papiremblemet var nydelig. Gratulerer med flott sofa! :) Her skal vi også pynte denne uka. Har fått gjort litt i dag.

Fjordheim sa...

Vil veldig gjerne legge igjen en kommentar her ja. For ei stue!!!
Bare helt nydelig. Gratulerer så mye med ny sofa. Det ble flott.
Gleder meg til å se julekrybba fra Dubai.
Kan godt forstå at det blir vemodig å stenge dørene i skulehuset. Hadde jeg budd nærmere skulle jeg gjerne vært med p hjulpet til der.
Ønsker deg ei flott uke :)

liven sa...

slitan med ny sofa til jul:o)
Hvit og lekker!!
så fint pyntet hos deg!!
Må ha litt rødt innimellom her hos meg jeg.....det blir forlangt!!
tenker det blir vemodig å forlate skolehuset og dere har nok hatt mange fine dager der!!

kos deg og nyt førjulsdagene:o)

Stina sa...

Väldigt vad du har det fint hemma.:-) Kram

h.espe sa...

Så fint det er pyntet hjemme hos deg. Hvit jule er kjempe lekkert, men her hos meg måå jeg ha rødt også...

Forstår det blir litt vemodig for dere å stenge skolehuset - det synes jo vi også..!! Har blitt glad i skolehuset jeg, selv om jeg ikke har vært så heldig å kunne besøke dere. Har vært en drøm å følge dere via bloggene :o)

Ha en fortsatt strålende førjulstid!

Klem fra Hildegunn

Lemi sa...

ja men da må æ jo legge igjen en lyd ;) litt vemodig at skolehuset snrt e stengt... så ut som en koselig plass d..

ha ei fin jul..

Klaffen sa...

Så lekkert det er hos deg! Hvit jul a gitt! Mmm... her er det fortsatt VELDIG tradisjonellt men hvit jul er ett alternativ til NESTE jul!!masse nisser og rødt all over - min nostalgiske jul på en måte! Spent på følge deg å se hva som skjer framover - nye blanke ark er spennede! Stoooooooooor klem

ENGEL sa...

åååå.æ å vil ha sånn sofa!!!!sikkert om 10 år...lekkert med hvit jul!kos dere!

Magdalena sa...

fin sofa...
og kooos dere med julepynt..~~'¨'¨'
har havreflarn i ovnen nå...
klemmer''**''

My home is my Castle sa...

Flott sofa :))
har samme jeg og, bare den er vinkelsofa ;)
Skikkelig koselig hjemme hos deg ..

Lykke til i Skolehuset..
Klem,Kari

Anita sa...

Hihihihihihihihi! Stod akkurat og laget tranebær drømmer etter en oppskrift i bolig pluss og tenkte at de ble veldig ujevne og "stygge", skulle kanskje ha veid dem tenkte jeg, men den gang ei;o) Knekkebrødene er IKKE veid, nei!
Så nå er ektorpen i hus!? Utrolig fint med hvit jul, men jeg må ha litt rødt inn jeg da, tror forresten ikke mannen ville godtatt helt hvit jul! Han er veldig lite interresert i interiør, men der tror jeg han ville protestert! Nå skal jeg gjøre ikke no;0) Har sydd fire poser og litt annet snadder idag så nå er det tv og litt strikking på tapeten! KOs deg du også!

Anne sa...

Å så koselig det er hjemme hos deg.
Beundrer virkelig at det er mulig med så mye vinterhvitt..., høres helt utenkelig ut det for denne dama. Tenker taco, pizza, potetgull og alskens rariteter en har i seg forran den tv`n!!!
Vært lekkert her i en uke sikkert, dernest bare lugubert :-(
mMn så stylet og ordnet det er i blogglandia om dagen spises det vel bare gulrøtter i slike hjem...

Hilsen en matt, dvask og sliten trønderhusmor...., og det etter en fridag!!!

Miss.T sa...

Gratulerer med ny sofa !! knallfint. Litt av en forvandling stuen din har gjennomgått i det siste. Nå er det skikkelig lyst og lekkert : )

Spennende med julekveld på hytta.. kjenner jeg deg rett blir det nok FULL julestemning der oppe også : )
Du snekrer vel kanskje et juletre også i farten på vei inn til hytta..hehe.

Ønsker deg en flott førjulstid.

Klem MissT

Anitas hus sa...

Vet du, jeg fant akkurat ut at det var en stund siden sist jeg besøkte deg og jeg ser at jeg har gått glipp av maaaasse. Så nå har jeg kost meg med alle de fine inleggene som jeg har misset og nytt de nydelige bildene du tar...
Skal si det ble lekkert i stuen din med de nye ektorpene. Ja det var jo lekkert før også, men ektorpene var liksom prikken over i`en... Jeg skal ikke misunne bare unne, men jeg skal innrømmet at to ektorper står høyt på ønskelisten min også. Tror jeg først må spare litt penger og det er vel ikke akkurat tiden for det nå, tjihi...
Så koselig å feire jul på hytta får håpe dere får hvit jul da, ja ute altså^^,) Her har mildværet også kommet så nå forsvinner all snøen. Typisk.
Jeg skjønner godt at det blir litt vemodig å stenge skolehuset til lørdag, men du får ta med deg alle de gode minnene også har du sikkert godt av en rolig juleferie.
Ha en fortsatt fin førjulsuke Marit!
Klemmer:O)

Synnøve. sa...

Hei der.
Så fint det blir med ny sofa.
Vi har en Hagalund fra IKEA. Det lukter på en måte litt godt når du får hjem möblane fra IKEA.
Nytt :D

Så trist at det kun er to dager igjen av skulehuset.
Men hvorfor ikke fortsette med det?
Det kommer en vår og en påske.
du kan ikke bare lukke döra og gå nå etter alt du delt med det fine huset. Det er nok ikke bare deg som blir deppa da tenker eg.
Huset har og en sjel og det er sikkert glad for att noen ville bruke det.

Her ligger snöen fremdeles. Men det er mildvär ute så vem vet....
Håper på en vit jul eg og.
Nå venter bröddeigen på meg.
Du får sove gott nå, og nyt onsdagen.
Klems Synne.

Marias skriblerier sa...

Nyyyyydelige stemningsfulle bilder! Jeg kooooser meg når jeg ser på innleggene dine.

Ønsker deg en kreativ og fargerik dag!

Mitt hvite hus sa...

Så vakre bilder fra hjemmet ditt, NYter det... Syns det er så fint med hvit sofa. Men det kommer nok aldri i dette huset. ( pga hundene)
Så hyggelig å feire julen på hytta da.
Skjønner du føler vemod over at tiden i skolehuset er over.
Blir spennende å høre hva du kommer til å finne på=)

Klem Kerstin

Viola sa...

Underbara vita bilder från dig, en Ektorpsoffa, den är så så fin, Ikeas vackraste tycker nog jag, hoppas nu du får en bra vecka inför storhelgen, klem VIOLA

Stubbetufsa sa...

Å, ja, du skal stenge Skulehuset! Ja, ja, og her sitter jeg og drømmer meg dit!