torsdag 7. august 2008

Her sys det!


Idag vil jeg vise ei stor toalettveske jeg har sydd. Den er linfarget utenpå og har hvitt fôr inni. Jeg har dessuten kledd den med mye blonde og strykemerker.


Gammeldagse bilder til en gammel dame... Mi fjonge farmor på 80 fikk denne toalettveska. Hun har sansen for detaljer, så jeg sydde på diverse bånd, perler og blonder.


Og i disse momogram-tider måtte jeg jo også sy på farmors initialer...


Vi har vært 3 dager på sørlandet og feiret dagen hennes.
På vei ned var jeg innom Landstil på Moi. Det var en flott butikk som bugnet av nydelige varer.
Fra Fransk stemning på Moi kjørte jeg videre til Lille Danmark i Kvinesdal. Der var vi også innom og handla litt.


I Vennesla oppdaget jeg en ny butikk... En hobbybutikk i særklasse! En butikk med varme og sjel!
Se de nydelige stoffene jeg handla der!


Kjøpte også denne skjønne kassen til å ha sysakene i.
Damene som jobbet i butikken var utrolig hyggelige. De var hjelpsomme, kreative og delte om seg med idèer! Og for et utvalg de har!!! Stoffer, garn og Tilda-varer.


Om du er sygal, er dette stedet for deg!!!

Jeg har fått tildelt awarder fra både den ene og den andre. Og jeg takker så mye for disse!



Jeg ser at mange andre også har fått dem, så håper det er greitt at jeg gir dem videre til DEG som er innom akkurat NÅ.
Jeg er overveldet over de mange koselige kommentarer dere kommer med. Hva skulle vi gjort uten bloggingen, dere...?!?
Takker også alle hyggelige kunder i Veslehuset! Dere holder meg med arbeid...! Jeg må komme meg ned på syrommet straks! Snakkes!

8 kommentarer:

Fjordheim sa...

For ei flott toalettveske. Heldig din farmor som fikk den. Mange flotte detaljer var der ja. Koselig både å få og gi slike ting.
Har tanke om å lage toalettvesker i julegaver i år, men vet ikke helt hvordan de skal se ut. Men noen blir nok noe lignede som denne.
Den boksen med stoff var jo nydelig. Koselig med slike ting å pynte opp på arbeidsrommet med.
Gratulerer med award. Alltid koselig å få det. Tenk at andre setter pris på det jeg gjør på bloggen min for min egen del. At andre koser seg med å se på mine bilder og lese min tekst. Jeg gjør i hvert fall det når jeg er innom deg. Og alle de andre flotte bloggene.
Ha en riktig flott helg på Jæren :)

Helene sa...

Hei Marit
Skal si du har sydd ei flott toalettveske. Mange fine detaljer på den, men det er nå liksom deg det. Har lagt merke til at du er flink til å sette sammen detaljer slik at det får en flott helhet:o)God helg!!

Mitt hvite hus sa...

Heisan Marit:=)

For en nydelig toalettveske du har laget. Så mange fine butikker du har vært innom da.=) I dag åpnet stoff og stil i Bergen, der har jeg vært å kjøpt litt stoff. Skal forsøke å lage noen småting å får vi se:=)

Klem :O=)

Viola sa...

Hejsan vilken rar toalettväska du sytt, vad du är duktig! Vill tacka dig för en så trevlig blogg så därför finns du nu med på min blogglista över de bloggar som jag besöker, kram Viola

Englestreker sa...

NYDELIG toalettveske..tenker jubilanten ble glad:o)
Høres ut som en koselig tur dere har hatt innom koselige butikker..mye fint du har handlet. Jeg og Liso reiser til Krims og Krams(e de sån de skriver?) i morgen..må jo løse inn gavekorte jeg vant.
Har store forventninger til butikken.

Ha en fin kveld!
Knib;o)

Linda sa...

Hei Marit!For en nydelig toalettveske til bestemor.
Masse flotte detaljer.Ser du har stikt innom Lydia.Herlig å dømme seg bort i slike butikker.Jeg jobber jo der oppe, så der er jeg jo en del...Var på kino i går å så Mamma Mia,herlig å drømme seg bort til greske øyer og høre flott musikk.God helg.Hilsen Linda :))

Synnøve. sa...

En sån flott toalettveske.
Kan tenke meg den stilige gamle damen blev glad for den.

Klems Synne.

ENGEL sa...

så flott veske da!du er flink altså!ønsker meg en sånn til jul for jeg vet at søstra mi leser denne bloggen og;)))
trivelig med awarder;)