søndag 24. august 2008

Arbeid, arbeid, arbeid...


Dette bilde er fra blomsterkassa mi!
Jeg rusla litt i heia bak huset. Jeg trengte litt mose til å pynte med. Der fant jeg også sopp og tyttebær som ble en riktig koselig høstpynt på trammen!


I det siste har det ikke blitt mye blogging fra denne fruen. Jeg satte nemlig igang med å male huset. Og det er et KJEMPEARBEID! Fargen heter Dalagul.
Benken på bildet snekret jeg for mange år siden.


Den heter HJERTEBENKEN.
Den må nok forbli rødmalt. En hjertebenk må da være rød...!?



Jeg har vurdert å male noen detaljer på huset brune. Da jeg på torsdag hadde besøk av ei venninne, fikk jeg "sparket" jeg trengte.
Om ettermiddagen dro jeg til maleren og ba om en farge som lignet KOKESJOKOLADE...


Noen timer senere så huset slik ut.
Den kokoesjokoladen må ha et høyt kakaoinnhold. For to naboer kommenterte at "Det var kult å male dørene SORTE!" ...eh...
Jeg innrømmer at de ble veeeldig mørkebrune. Men jeg synes det passer knallgodt til huset.
Nå vil jeg jammen male ytterdøra også. Må bare få tips på hvordan jeg går frem.


Grunnen til at jeg ønsket brune detaljer på huset, var at jeg har endel brun pynt liggende... Slik som denne dørbankeren i støpejern. Den ble med hjem etter en Frankrike-tur.


Trammen by night.
Å så gøy det er når malingen (nesten) er tørr og jeg kan pynte! Nå går det i brunt på trammen.


Vaskebenken som jeg snekra da ungene var små, ble også malt brun. Nå kan de gå inn for å vaske hendene, og mamma kan bruke baljen kun til pynt.
Inni det gamle litermålet har sukkulenten det fint! Se også det artige sølvplanten i den ovale sinkpotta.



Nå ønsker jeg dere ei fin, ny uke med mange nye muligheter!
Grip dagen!

24 kommentarer:

Emmeline sa...

HerligaLondon;) Har du malt HELE huset???? Du er HELT UTROLIG. Jeg likte godt sjokoladefargen. Den så faktisk ganske svart ut, men den var virkelig stilig. Gav huset det lille ekstra. Å male huset her er en sommerferie jobb. Ukesvis med arbeid, så det er ikke gjort i en fei--men det kan det jo ikke ha vært gjort hos deg heller??

Det ble iallefall knallfint. Gøy å se resultatet; og du har et UTROLIG flott hus Marit:) Ha en fin søndagskveld.

innendørs sa...

det er vel noe i det de sier - jo høyere kakaoinnhold, jo finere...sunnere...flott ble det ihvertfall!!! Trammen by night var også virkelig innbydende!!

Anita sa...

Det ble kjempeflott!! Også kakaoen!! Og stasjet på trappa de er jo sååå koselig! jeg har ikke pyntet til høst på trappa ennå jeg, men bør vel det snart!
Krabbefest!! Også fikk ikke jeg være med! Tror krabbe må være det beste jeg vet, skal få fisket litt krabbe nå utover:o) Nå ble jeg litt små sulten, har potetgull så da blir det vel det idag, og ikke knekkebrød med jarlsberg;o) Fikk forresten handlet endel på Ikea, bla. nytt sybord:o) Bilder følger en annen dag! Ha en strålende uke!

liven sa...

Så fint det ble hos deg!!
Dørene mine er svarte!! Var teakdører som jeg har malt!!
Pusset lett over og malte tre strøk med vindu og dørmaling!!
Dette er jo i år så jeg vet jo ikke hvordan det blir! fin ennå hvertfall:O)
Koselig pyntet hos deg:O)

Jorunn sa...

Mye arbeid er det, men du verden så fint resultatet blir! Huset fikk liksom litt mer liv med de brune dørene :0) Og så fint du har det på trammen!!

tinemor sa...

Som du har stått på!!!!
Et helt hus, -det tar tid det!
Men så ble det jo superflott!!!
Likte godt de brune dørene. Noe nytt og flott.
Lekkert på trappen din å!
Ha en strålende uke!

sa...

Hei Marit!
For et NYDELIG hus du har og fargen var knallfin, kokesjokolade-fargen likeså! Passet perfekt sammen! Jeg må bare legge deg til på favorittliten min for her var det myyye flott å se!

God uke til deg også!

Hilsen Anette

Mitt hvite hus sa...

WOW, WOW, WOW, for en reser dame du er. Noen timer etter på er det blitt gult!!!! Men så utrolig fint da! Kjempetøft med det brune innslaget! lys , sink balje og alt. Bare helt nydelig!!!

Ha en fin uke=)
klem!

Lynetmor sa...

Hei, så fin farge du har malt huset i, og brune dører ble også fint :-) Du har også pyntet fint ute. Ønsker deg en fin uke :-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ja, det kaller jeg også arbeid, arbeid, arbeid. For en jobb...men knallfint ble det. Du kan bare spankulere rundt kry som en hane, all ære!
Klem

Trines Hus og Hage sa...

Så flott hus da! Driftig dame, du! Blir kjempefint, lykke til videre i arbeidet! Trine

Trines Hus og Hage sa...

Så flott hus da! Driftig dame, du! Blir kjempefint, lykke til videre i arbeidet! Trine

Viola sa...

Hejsan, vilket hus och vilka underbara färger. Du är en kreativ kvinna ser jag, känsla för färg och harmoni. Så vackra arrangemang med svampar och mossa och ett så rart hörn med ljus och balja, ha det gott i veckan , kram Viola

Magdalena sa...

ååååhhh ... dette var bra!!
og den soppen og tyttebæra og....
ja brunt er fint , særlig til hvitt!
brunt til triset farger er tungt!

-har vært så fin sommer i år, kjenner eg har lyst å holde på sommeren!
men fant fram mørkebrune lys fra i fjor, , sammen med blonde var det riktig trivelig...
klem og takk for titten---

Lena sa...

Så fint det blir! Du er jammen flink, skal male hus vi også, men har utsatt det til neste år! Ha en fin uke:)

Himmelblaa sa...

Hei! Fin blogg du har! Og fint - det ble huset ditt også. Gøy med litt farger syns jeg. Da vi flytta til gata vår, var vi de eneste med hvitt hus (det var hvitt da vi kjøpte det). Nå har halve gata malt i samme farge og det blir jo litt kjedelig syns jeg, selv om hvitt jo er fint, det er ikke det!
Hilsen ganske ny blogger, full av beundring over alt det fine som er å se på her i Blogglandia.

Anitas hus sa...

Oi, som du har stått på. Du er ett skikkelig rivjern;)
Huset ble så fint, både gulfargen og kokesjokolade fargen, det er nok bare naboen din som er litt fargeblind.
Var jo så nydelig på trammen din, også likte jeg så godt hjertebenken din. Du er så flink!!!
Ha en flott uke Marit!
Klemmer:O)

Miss.T sa...

For et flott hus du har !! det var så koselig på høst trammen din !!! nå ble jeg inspirert til å ta i et tak her på min tram : )

ha en flott uke !

borghild sa...

Så utrolig fint hus dere har, og jeg må bare si som Emmeline: Har du virkelig malt HELE huset? Du har også pyntet så flott utenfor , og sååå mye fint du har sydd i det siste! Jeg bøyer meg i støvet for energien din! Klem B:-)

ENGEL sa...

fantastisk!huset ditt er skikkelig flott!så gøy at du vil ha farger!ser tendensen til at alle maler hvitt,så vi trenger litt farger innimellom. synes brunfargen var knall-fin jeg!og for en velkomst da!du har pyntet skikkelig flott!!!ha en god uke!

Karen Klarbæk sa...

Kæmpe energi du må have. Flot flot farve til dit hus.
Og sikke mange fine ting du syr.
Har ikke lige besøgt din blog før men måtte lige lægge en hilsen

Karen i Danmark

elisabeth sa...

Du dette ble knallstilig med det brunsorte!!! Helt imponert over det tempoet ditt...hehe:) Og det første bildet med soppen; utrolig stilig...hihi:)
Lysfatene der minnet meg på om at jeg har glemt å legge ut slike telysholder i glass, til vannbad...hmmm, må straks gjøres;)
Ha en fortsatt fin dag, og spør du meg så GRIPER du den som bare det...hehe:)

Hilde sa...

Kjempefint med de mørke dørene! Ja, det er virkelig gøy med strykemerkene!! Kommer nok til å lage masse, har laget en god del som jeg ikke har vist frem på bloggen, av den grunn at de er julegaver.. Akkurat nå holder jeg på med et kjempeprosjekt. En stor bag i voksduk stoff til mønster fra Stoff og Stil. Mye arbeid, men så gøy det er når man får det til!!! DU kommer forresten til å få awarden jeg ikke har delt ut ennå, så følg med på bloggen min!

klem

Anonym sa...

Hei!!!

For en flott side du har!!!

Mange nyttige ideèr og tips.

Du har ikke tilfeldigvis type
maling og fargekode på "kokesjokolade"?

Helt nydelig!!!