onsdag 21. mai 2008

Jeg syr, jeg syr, tiddelibom...


Det har blitt mye søm og mye lydbok i det siste. Gjett om jeg koser meg...!?! Her ser du noen av resultatene:
Skjørt av myk, smalstripet fløyel. Dekorative legg foran og strikk bak i livet. Jeg har ikke mønster på det, har bare sett på et annet skjørt og målt meg frem...


Her er samme stoff som lappeduken til hytta. Det blir jo rene kamuflasjen. Legger ho seg på bordet, kommer jeg aldri til å finne henne...


"Veien blir til mens du går", er det noe som heter. Det må jeg kunne kalle det når jeg laga mønsteret selv. Det ble en slags tunika med lange splitter i sidene. Løs, luftig og sommerlig.


Jeg trenger en lys veske til sommerbruk. Da er det bare å ta makinen fatt.
Denne veska er stor! Laget av pvc-coated lin (- med et innslag av blondegardiner fra hytta...) Man tager hva man haver.


Savnet også en sort sommerveske. Og siden maskinen allerede stod på, var det bare å fortsette! Denne er laget av kraftig sort lin. Jeg laget et linfarget kant inni for å ta opp fargen fra blonden. Inni er veska hvit. Da er det lett å finne tingene jeg har oppi.


Ei kusine har snart bursdag og ønska seg "heste-ting... "
Jeg liker ikke heste-stilen, derfor ble det ei sommerveske til henne i stedet...

...men oppi la jeg et hestesmykke! Da håper jeg ho blir fornøyd.


Til slutt litt maling.
Fikk spørsmål om å male et helt konkret motiv på ei postkasse. Siden denne dama er himla flink selv, kjenner jeg litt prestasjons-angst her...
Det er mye jobb i store motiv. Håper endelig at den blir godkjent...!

Nok håndarbeid for idag. Nå er det hammer og sag som skal frem!
Resultatet får du se siden - om det blir bra!

15 kommentarer:

Anita sa...

Så utrolig massse du får til!!! Tror det blir leeenge til jeg hiver meg på klessying, iallefall uten mønster:o) Postkassen blir også så flott!! Sitter her fortsatt uten dørskilt jeg, tror jeg heller må kjøpe meg et velkommen skilt siden ingen vil male til meg;o) Må bare få en liten godkjenning av mannen først!! Ha en fortsatt flott dag!

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Marit,
what wonderful works...
Sooo nice bags and clothes...
really very very pretty!!!
Hugs & Kisses,Patricia

Hilsen Bodil F.T. sa...

Du er en racer på symaskinen!! Kjempefine ting du lager. Gøy at du lager mønster selv, da unngår du iallfall copyright'n :D
Det malte motivet var flott!!

Ha en fin dag.

Fjordheim sa...

For en effektivitet.
Og så flott det blir.
Både skjørtet og blusen var fine. Og veskene likte jeg veldig godt. Har ei ganske lys veske selv som jeg bruker veldig mye. Den har jeg visst ikke vist bild av på bloggen.
Får se om den er rein nok til å ta bilde av nå. I morgen reiser jeg til Jæren. Streiken er heldigvis over,
Gleder meg.
Ha en riktig god helg.

Miss.T sa...

Så utrolig flink du er Marit!!! Jøss, alt det i løpet av en dag..
Kjempefin postkassen også, den blir nok godkjent den : )

fru Dings sa...

Du er så enormt flinke å sy :) blir veldig inspirert her inne hos deg! takk for koseleg kommentar på bloggen min! og takk for tips om hagebutikken! der blir da nok besøk etter kvart!! :)eg er stedig innom her hos deg, du har ein koselig blogg! klem frå fru dings

Den gode feen sa...

Hjelpe meg så mykje fint du har sydd! Kjempeeffektiv og flink er du!!

Anonym sa...

Oi, så utrolig flink du er, blir amatørmessig mine vesker ja, men man lærer og lærer... hver dag...
Likte skjørtet og tunikaen, og resten og selvfølgelig. Kjempefin postkasse, den kan du trygt gi videre:) Ha en fin torsdag.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Du tar rett og slett pusten av meg du Marit!
Makan!! Du er så kreativ at det bobler her inne , men det er liksom ikke nok med at du er kreativ , du er jo bare såååå vanvittig flink til alt :Hva du ikke kan !! Jeg er virkelig imponert . Skjørt og tunik avar bare nydelig , og veskene super flotte Du bør være stolt :)

Klem A

Anitas hus sa...

Ble helt svett her jeg. Du har virkelig stått på! Så mye flott du har laget. Symaskina mi står å samler støv om dagen, men den skal snart frem igjen for oppe i mitt lille hodet er det mange ting på gang, men det samme gjelder malekoster, hammer og sag pluss en hel del andre ting*ler*
Ha en flott dag!
Klem:O)

Merete sa...

Jøss..her går det unna!! for ein fart du syr i og sååå fine skjørt, tunika og vesker du har laga :o) Blir mektig imponert her eg sit..eg klarar ikkje bli venn med symaskina mi og hadde vel ikkje klart å gjort ferdig noko av det du viser her.... men eg har eit håp om at kanskje ein dag, så får eg det til ;o)
Kos deg og ha ei flott helg!!

Besta sa...

Du verden så mye fint du har sydd. Veldig flott bluse. Det er så fint med småblomstret stoff. Veska til hestejenta må nok falle i smak...Nydelig alt. Klem

tinemor sa...

Kretiv som bare det du!
Masse flott!!

Anonym sa...

Postkassen er godkjent selfølgelig. gleder meg å se den på ekte.. Og siden du er så kreativ og effektiv kan jeg bare nevne, at den andre postkassen står klar å vente på en kjærlig hånd. Kos deg videre med alle dine påfund og kreasjoner.

Albertines verden sa...

Her var ikke noe å si på produksjonsnivå, det er jo helt på topp. Som vanlig, egentlig. Du er jo ikke akkurat noe hengehue, heller da. Tenkte kaste meg ut på et veskeprosjekt selv også, men etter all søm opp gjennom årene så kviter jeg meg for litt mer omfattende oppgaver. Helt til jeg kommer i gang, da er det greit. Ønsker deg en fortreffelig helg! KLem.