mandag 26. mai 2008

God årgang!


Innlegget denne gang handler om god årgang!
Starter med å vise en knallgod rødvin, årgang 2004. Passer fint til lunsj...

Her vises hytta, årgang 1970.
Den fremstår snart som ny, nå som vi skifter litt kledning og maler den. På bildet ser du en halvferdig frokostplass. Det har ikke blitt hengt opp stæsj enda. Da blir det mer hyggelig der. Du ser tvers gjennom vinduene i hytta, og ut på annekset. Ei koselig lita bu.

Her er et bord av ukjent, men gammel årgang.
Det har blitt nytt. Jeg har kledd bordplata med voksduk, maken til hageputene. Ble ikke det bra da?

Bordet så slik ut da jeg reddet det fra St.Hans bålet ifjor... Stakkar. Noen ville brenne det opp! Godt det slapp med skrekken...

Stien her er laget på en jernbane-trassè, årgang 1874. (Alt jeg vet!)
Det er laget flere mil med slik nydelig sti. På denne tiden er det et hav av lupiner i området. Senere dukker ville bær opp; bringebær, bjørnebær og markjordbær. Sjø og vann er i umiddelbar nærhet. Et paradis på jord!!!

Piknic med husbonden - årgang 1969.
Går det an å få det bedre?! Kveldssol, måker, bølgeskvulp, god mat og en kjekk mann!
Det var uvant å ha han for meg selv ei stund. Vi kunne prate i timevis, uten å bli avbrutt av barna - som pleier å ha MYE på hjertet... Begge jentene var bortreist i helga.

Da avslutter jeg med litt kveldsstemning. Jeg ser frem til nok ei fin uke med strålende vær! Åh, så godt!!!

24 kommentarer:

Shabby-Roses-Cottage sa...

WOW!!!
Pictures from paradise??? :o)
Your picknicplace looks sooo wonderful...
And great work with the sweet table...
Many love greetings,Patricia

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh så deilige nyte livet bilder! Så idyllisk det ser ut på hytten, skulle likt å se stedet live. Hi hi , ja uvant med alentid , barnene vet å beslaglegge tid og samtaleemner ;o))
Ha en strålende uke.

Randi sa...

Dette var virkelig ett paradis dere hadde. Idyllisk og flott beliggenhet. Den stien med de vakre blomstene på siden var bare helt utrolig.

Det er viktig å ta vare på tiden man har sammen uten barn.
Jeg vet ikke om vi har vært uten barn siden første fødde kom for 23 år siden...hjelpes meg....tror det er på tide med en kæreste ferie

Håper du får en flott uke med masse sol og varme.

Klem

Hulda sa...

Så herlig innlegg, med mange flotte bilder. :) Supersmart med voksduk over bordplata. Har gjort noe lignende på en gammel krakk. Da ble den som ny. Piknikken deres så herlig ut. Vakkert bilde!

Anonym sa...

Så fint det bordet ble - og så idyllisk et sted. Masse vakkert i bloggen din, jeg kommer tilbake:)

home 4us sa...

Kjempeide med bordet. Så sommerlig.
Det ser skikkelig koselig ut på hytta, også så deilig med tid sammen. Skjer så alt for sjeldent,men det bra er at man setter ekstra pris på stunden.

Englestreker sa...

Halloen...
Serr ut som dere har kost dere på hytta i helga..lurt å ta en fri helg av og til og bare ta tid til hverandre..det trengs i en hektisk hverdag.
Det ser jo så idyllisk ut på den hytta..vi bare MÅ ta en tur innom dere en gang.
Må jo takke for låne av storetuppa di..hu er så nydelig å ha i hus..en fryd.
De storkoser seg i hverandres selskap...kreative og så søte sammen.

Jeg er så happy i dag for jeg har blitt innvilget 5 uker feri i sommer.. Deilig å slippe at jentene går så mye allene hjemme i sommer.
Så da satser vi på mye sol å bading hele sommeren;o)

Ønsker deg en fin uke i hagen eller hvor den måtte tilbringes.
(Sees kanskje på vårmønstring i morgen..? jeg har tenkt meg dit.)
Knib Annette

Heidi og Cathrine sa...

Er det virkelig mulig å ha så flott utsikt!! Du verden sååå herlig! Ikke det spor rart at dere sitter ute å nyter omgivelsene.. - og hverandre...;o)
Flott ide med bordet. det ble jo så fint:O)

Ha en strålende uke!!

Besta sa...

Flotte bilder som vanlig. Kjempekoselig og være på vandring i ditt paradis.

Synnøve. sa...

Årgång kan vara så mye.
Vin, hus, ting, biler og masse mer.
Nydlige bilder viste du oss idag. Likte den gamle stien, med alle blå lupiner.
Ha en fortsatt god dag hos dere.
Klems Synne :D

Anitas hus sa...

For noen deilige sommerbilder! Ser ut som du og husbonden har kost dere godt, deilig å bare kunne være litt kjærester en gang i blant;)
Vel, vel tilbake til hverdagen, ha en kjempe fin uke!
Klem:O)

Anitas hus sa...

Hei igjen Marit!
Takk for koselig hilsen, alltid hyggelige kommentarer fra deg;)

Jeg bruker Picasa2, kjempe enkelt program og lastes ned gratis!

Ha en fortsatt fin dag!
Klem:O)

*Hege*-mine små skatter sa...

Heihei=)
Så koselig dette så ut da...=)Det så fint ut der dere har hytte-hvor i verden er det???
Ellers var det godt du forbarmet deg over bordet-det ble jo knall koselig=)
Herlig sti med flotte lupiner på sidene...
Klemklem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

så utroooolig koselig innlegg da!!!! mange flotte årganger :)

Fjordheim sa...

Har vært på Jæren i helga og kosa meg værre.
Det er jo bare flott når været er slik det har vært der i det siste.
Kommer bilder fra mitt besøk om ei stund.
Så koselig tur du og din mann har hatt. Ja det er viktig å ta vare på hverandre i en travel hverdag. Gleder meg til å følge hytteoppussingen videre. Lykke til og ha ei flott uke :)

Anita sa...

Det var mange gode årganger ja!! Den piknik plassen så ut som en drøm!! Høres så hyggelig ut å kunne dra på piknik med sin kjære!! Min mann fikk av sin jobb for noen år siden en piknik sekk med alt innhold til 2, men den er ALDRI brukt til det formålet:o( Var visst viktig å satse på litt hygge på hjemme fronten *ler*! ha en koselig uke videre!

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig det var her da!! Nydelig!
Vindu etc vask er bare så kjipt!! Men deilig da det er gjort! Syns jeg ser deg styre med kost og slange...
Koselig at dattera di likte GG da!12 år så begynner de å bli store. Her er mi på 11 år veldig opptatt av rommet sitt.
Skal sette inn nye bilder av Lucas snart...Ikke lett å ta bilder av valper har jeg funnet ut...Urolighet!
Ha ei nydelig uke videre!!

Tante Mimmi sa...

å, så kos! Viktig å ta vare på kvarandre! Og vin til lunsj..mmmmm!!!

Lovise sa...

Å for et fint innlegg. Skulle gjerne ha spasert på den stien. Og så flott at dere fikk en kosekveld for dere selv. Det er det viktig å ta seg tid til:)

Merete sa...

Ahhhh...!!! for ein herleg plass hytta di ligg på :o) koseleg det har blitt med oppussing og styling her og der...dette er du flink til!!! Ser fram til å sjå fleire bilder frå dette pradiset ditt :o)
Ha ein super onsdag!!!

Anonym sa...

hei Marit=)
så fantastisk koselige bilder du har tatt=) det er altid spennande å gå innpå din blogg:)har prøvd å legga inn ein komitar fleire gongar på di sida..men nix hell. trur eg fant det ut nå..hehe

du e eit sjeldent talet:) og du har eit våkent blikk for det som betyr og gir meining i livet:)
det er nok mange som takker for at du er net so du e:)
hilsen Liso

Anita sa...

Joda!! Vi har turner i hus!! Hun går på konkuranseturn her i kommunen og er blitt veeeeldig flink, syns vi!! Var Km i helgen og da fikk hun gode resultater i alle øvelsene! Såå stolte!! Til helgen er det Konkuranse i Asker! Det blir gøy! Hun er fortsatt så ung at de turner som lag og det syns jeg er veldig bra, selv om de får individuelle karakterer så er det laginnsatsen som teller:o) Et utrolig positivt og artig miljø på treningene også!

Emmeline sa...

Fantastiske bilder;) Jeg liker så godt denne roen jeg får på bloggen din. Du nyter og koser deg og gleder deg over de små tingene i livet;) Det er en sann fryd for oss som løper og stresser og kaver med alt fra luking til matlaging. Inspirasjon kalles det kanskje:)
Ser ut som om dere har fått dere en liten perle av en hytte, og jeg skulle gjerne ha blitt med på piknik...men kjenner jeg meg og mannen rett så blir det fryktelig stille om bare vi to skal dra på piknik alene... Når ikke lillemor er der og snakker hull i hodet på oss, så blir det veldig stille på et blunk. Jeg tror hun har snakket så mye at hun har overtatt for alle oss andre;)
Ha en deilig uke Marit enten du er på hytten eller hjemme:)

Grip dagen sa...

Hei Liso!
Så kjekt å høre fra deg! Jeg ble helt rørt av kommentaren din. Takk for flotte ord!
Håper du får taket på kommentarene nå, for jeg hører gjerne fra deg igjen - det er kjempehyggelig!

Håper du har noen fine sommerdager laaaangt der inne/oppe i bygda!
Mange hilsner Marit