mandag 7. januar 2008

Vår i heimen.

Jula er definitivt over og der juletreet stod har nå det gamle bordet blitt plassert. Kanskje rart å ha et steingammelt spisebord til pynt, men jeg synes det er et smykke i stua! Fargen på bordet roper VÅR!

Og på bordet står deilige svibler og sprer godlukt rundt seg. Ahhh...
Straks jula er over så kommer jeg i vårstemning. Det gjør det nok lettere å komme igjennom vinteren hvis en føler vår inni seg. Det er nok kroppen som lurer meg litt der... Og jeg biter på, jeg.
Med stjerner i vinduet, snø rundt karmen og blåtime, var det nesten som jula kom tilbake igår! Men det er den altså IKKE!
Juletreet havna også ut igår. Kunne jo ha lagt det utenfor en av de stormfulle dagen, da hadde vi sluppet å tenke mer på treet... Svusj... Men nei, Marit er snill pike.
Foreslo for husbonden å sette vår svarte skinnsalong til lufting på terrassen. (Og så skulle jeg be om ei skikkelig vindkule som sendte sofaen dit pepperen gror!) Han så bare på meg og rista på hodet... Jeg tok det som et nei... Vurderer nå å danne "foreningen mot svarte skinnmøbler".
Etter maten i helga, var visst jeg og husbonden på hver vår kanal da vi var ferdige å spise. Han tenkte vind og jeg tenkte vin:
Jeg: Den vinen var sterk, synes jeg.
Han: Mm... Kraftig.
Jeg: Men den var himla god.
Han: ??
Jeg: Ja, den passa til maten!
Han: Du snakker ikke om været du, gjør du vel...?

NYHET PÅ VESLEHUSET. Jeg har sydd vimpler. Og det var gøy, det! Må nok prøve med litt ulike farger. Tenker på sommerhage og grønne bjørker når jeg ser vimpler. Og det er ikke noe dårlig bilde å ha i hodet på slik en guffen dag...

Med eller uten grønne bjørker... Gjør dette til en DEILIG dag!!!



25 kommentarer:

@afjo72 sa...

Ja, da lurer jeg bare på HVOR man melder seg inn i foreningen mot svarte skinnmøbler jeg!! :o)

Fryktelig søte vimpler du har laget, jeg ser en koselig sommerfest for meg inni hodet nå (og lukker øynene for all snøen utenfor vinduet her...)

Ha en fin dag! :o)

elin1976 sa...

Jeg har aldri hatt svarte skinnmøbler men jeg vet at mannen har hat og har veldig lyst på så han kan få være medlem men ikke jeg. Jeg liker mine gråe store amerikanske møbler som ikke kommer til å bli kastet ut når de er utslitt men trukket om.
Kansje den havner opp på hytta men vi får se.
Nå har jeg tatt gravplassen for alle de døde og fasthengende kaninene. 4 bøtter med vann måtte til for å få alt bort. Er så happy at jeg er ferdig med den dritten.
Her går det i vasking av klær, srøvsuging og llitt blogging. Nå er det snart tid for jobb og gjør en insats. he he
Vi ses i morgen tidlig til kreativt møte. Masse klemmer fra Elin:O)

Bestefars Verksted. sa...

Skal si dere har koselig stemning ved middagen,lo godt her jeg sitter....hihi...! Jeg gjorde som deg en dag ,jeg også......tipset samboeren om ønske om ny sofa ! Vel,svaret ble ikke positivt,og øya han satte i meg da jeg ymtet frempå om farven,sa mer enn 1000 ord..! HALLO,du bor sammen med en rørlegger,man skal kunne bo i denne stua....hørte jeg mellom hoderistingen....! Vel,nå må jeg finne andre unnskyldninger enn dårlig plass,for han påstår nemlig at det er mitt verk,det med plassmangelen..uten at jeg forstår en dr... ! Stuen er for liten,rett og slett,sånn er det bare ;( Så fine de vimplene dine ble,virkelig søte ! Og sommermodusen er inne her også,som hos deg....rart det der :) Det gamle bordet ditt,gjør seg virkelig godt der det står,veldig bra ! Kos deg videre da,du og symaskinen ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så vackert du har det hemma! och vilka fina vimplar du sytt tioll försäljning!!! Jag såg dina hönor längre ned med den gamla lådan , de är ju för härliga!! Maten såg god ut, ha en bra vecka! Mari.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Synes det vårgrønne spisebordet er flott jeg!! Og vimplene har jeg lyst til å kopiere, eller iallfall lage noe lignende. De var så stilige!

liven sa...

Hei! Har en svart skinnsofa jeg og men har innsett at det er faktisk ganske praktisk. Har den i tv kroken og der inntar de (ungene og mannen!) det meste. Så den får nok bare bli værende! Du har noen kjempefine bilder i bloggen din!!!
Ha en fin kveld:)

Anita sa...

Vi har skinnsalong, men den er mørkebrun da!! Ville vel egentlig hatt no annet, men det er jo utrolig praktisk da!!
Koselig å se bilder fra stua de, syns også det er moro å få se hvordan andre bloggere har det hjemme!
Ha en god kveld!

Linda sa...

Hei Marit!Så Skjønne vimpler det var en flott sommeride.Så slike i et intriørmagasin i fjord.Kan se det for meg.Koselig/sjarmerende bord.Er også svak for gamle bord.Men har for liten plass.Har et "nytt" gamelt i garasjen.Kansje det kan stå ute til sommeren....
Ha det bra.Hilsen Linda :)

My little footprints sa...

Det ser visst ikke ut som om den sure vinden ute legger noen demper på stemningen inne. Foruten om din mann som kanskje BARE tenker vind om dagen da *ler* Jeg er enig med deg, vi må bare tenke vår! Jeg har allerede nedtelling, det er jo ikke sååå lenge til da. Gi det en 3 måneder så begynner det å hjelpe, og hva er vel 3 mnd? Det går så fort så ;) Det klør i fingrene mine etter å begynne å ordne litt ute allerede nå ;)
Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
Klemmer fra meg

elin1976 sa...

Ha ha ha ha måtte lese hva du skrev to ganger. Tviler ikke på at du snakket om vinen og han vinden.....ha ha ha ha ha ha

Gry sa...

Så koselig blogg du har! Det er förste gangen jeg er innom og vil gjerne linke deg så jeg finner tillbake hit igjen. Er det OK?

Ha en bra og forhåpentligvis litt mindere blåsete dag!

//Gry

Merete sa...

Vårlig og herleg bilde av sviblane i sarte og duse fargar :o) Knallfine vimplar du har sydd..fine stoff som passar godt saman! gler meg til å sjå dei andre fargar og..ha ein god dag!

Emmeline sa...

Så koselig det ser ut med våren i stuen, og ikke minst så var vimplene dine knallfine:)
Jeg har hatt mine hengende oppe igjennom hele julen men nå venter de på et nytt vårlig liv i julen.
Kanskje de skal få komme opp til syttende mai også????
Dere bør jo lage noen syttende mai vimpler til salgs, med kule farger i rødt hvitt og blått??? Kan tenke meg at dere ville fått mange bestillinger, det er jo knallgøy å henge opp på nasjonaldagen!!
Jaja nok mas fra denne berten, skal sy litt i kveld, lenge siden sist!!!

Emmeline sa...

Et nytt vårlig liv i julen???
Et nytt vårlig liv ute det var det jeg skulle skrive...Begynner å bli helt skrudd her!!!! Skriver feil i ett kjør;(

elin1976 sa...

Dette må planlegges litt....krims og krans mener jeg....

Mia sa...

Se her ja, julen er ryddet bort og våren har intatt stuen, eller nesten... (snøen rundt vinduene gir ikke helt vårfølelese enda.... men slik er det her også; vår i hjertet, vinter ute...hihii) Vimplene du har sydd ser ihvertfall veldig vårlige og herlige ut. Og svibler kan man så absolutt ha både til jul og til vår.

Anne-Berit sa...

Hei på deg og takk for hyggelige ord til meg.Blir så godt humør av å lese det du skriver,kjenner meg sååå igjen i enkelre ting.Så typisk måte å prate forbi hverandre på du beskriver i den vin-vind-samtalen,artig.Ha en super onsdag:-)

MODERN COUNTRY sa...

Vakkert bord!! Herlig vårlig farge.
Og vimplene er supre!

Anita sa...

Ja nå ble det din tur!! Jeg hadde heller ikke lyst til å komme med 7 av noe som helst første gangen, men så litt rundt på hva andre hadde skrevet også gjorde jeg litt forandringer som passet meg!! Dette klarer du!!! Jeg følger spent med!!
Ang. rødvin så er jeg på avvenning* ler* Du skjønner at uken vi hadde nordpå inneholdt litt i glasset hver dag og det må avvennes!! *ler mere*
Nå skal vi legge ut en del ting til salg på FInn, håper noen ringer!!
Ha en flott kveld videre

Anonym sa...

Himmel så vakkert det er der spistestubordet ditt står!!! Skikkelig lunt og godt hjem ser det ut som!!! Ellers en trivelig og flott blogg:) Ha en fin-fin kveld:)

Zizzi Molde sa...

Jeg vil melde meg inn i den foreningen jeg og!!! Og du, skjønner mannen din er like opptatt av været som meg :-)
Ha en fortsatt fin uke.

Klem fra meg!

Gunhild sa...

Hei Marit! Pakken har kommet i hus. Er veldig fornøyd med tingene du sendte. Du er jammen også ei som rekker mye. Velkomstbildet på bloggen her var kjempefint. Helt i min smak. Har kikket nedover i bloggen din. Så mye fint. Hytta ble jo så koselig med hvitmalingen. Jeg har jo ikke linket deg enda. Nå er det helt på tide....

Hulda sa...

Så flotte vimpler du har sydd, virkelig søte stoff du har brukt. Likte veldig godt bildet fra stua di, herlige, gamle møbler. :)

Synnøve. sa...

Hei.Denne bloggen var kjempekoslig.Likte dine flotte bilder. Stikker gjerne inom igjen.
Vill gjerne linke deg så jeg finner deg igen. Er det greit?
hilsen nabolandet:)
Ps, fant deg hos madicken :)

Tussaluso sa...

Hei. Veldig fin og koselig blogg du har. Har ikkje vore innom her før. Men har jo lest mykje om deg i Elin sin blogg. Linker deg i min blogg eg, for her kommer eg garnatert tilbake. Likte så godt det bildet i headingen din med det gamle skeiseparet. Knallfine skøyter for bare 15 kroner. Hytta dåkas og er blitt kjempefint. Veldig kjekt at du viser før og etter bilder. Ha ein fin dag.