fredag 9. november 2007

Kontraster i hverdagen

Dagen starta med samme været som vi har hatt i natt - sterk storm!
Og da kan en jobbe inne med god samvittighet. Idag stod maling av skilt på programmet. Liker veldig godt de sorte skiltene med Gledelig jul på. Dette skiltet er av den mer koselige sorten. Hvitmalt med "snø" på. Hjertene jeg har sydd kan selfølgelig byttes ut med kongler eller julekuler...

...Eller du kan la dine kreative barn ønske dine gjester god jul...


Stormen stilnet utover dagen og jeg måtte ut å se om alt stod greitt til i hagen. Vi bor ganske høyt til fjells, så vinden kan være hard mot oss. Her sitter jeg med fjellet i ryggen. Det var fjellet som tok av for vinden idag. Takk!

Ser dere hva dette er? Det er en stol - laget av undertegnede...
Den er faktisk himla god å sitte i. Steinen står lett bakoverlent, det samme gjør ryggplata. Derfor blir sittestillingen veldig god. På denne tiden av året er det en smule kaldt i baken, men ellers sparer steinen på varmen fra sola.


Jeg har mye rart i hagen... Som denne antikke insektsprayen. Den er nydelig i fargene og med flotte tegninger på. Den er kjøpt i Danmark.


Da vi rengjorde en av fuglekassene tok jeg vare på reiret. Det er et fantastisk byggverk. Dette har stått ute i flere år nå. Vi har bygget tak over endel av terrassen. Der kan jeg ha ting stående i regn, snø og storm. Veldig greitt.


Over alt står sink og baljer. Det er så flott å se på, synes jeg. Vaskefatet ble også funnet i Danmark. Det er ikke ibruk, det henger bare til pynt. Kjekt å ha...

Bildene er ca 30 minutt gamle! Men tro det eller ei -NÅ snør det på tvers her!!! Snakk om værskifte! Nå må jeg også gå og skifte.. På med ullundertøy og gode klær, for vi skal nemlig på hytta i helga. Deilig...........

4 kommentarer:

Marie sa...

Så mange fine detaljer i hagen og naturen! Likte spesielt "stolen" du hadde laga!

Linda sa...

Flotte ting,mange fine detaljer i hagen.Flotte skilt,falt for hvitt og rødt.Kutter du dem til selv? Eller kjøpes de? God helg. :)

Anonym sa...

Så nydelige skilt du lager!! Tror jeg må bestille et på Veslehuset!

Brocante sa...

Så fint du har det i hagen. Sink baljer og vannkanner har jeg også mange av, til våren må jeg huske å finne dem fram og plante i dem. Kom på at vi har noen slike reder som har falt ned fra takbjelkene oppunder taket. Jeg syntes de var så fine men har lagt dem på låven. Jeg skal ta dem inn! Takk for tipset.
Brocante