onsdag 7. november 2007

Jeg fant, jeg fant.

Jeg har lyst å vise litt av det jeg fant på Landstil.

Synes det er gøy med litt nytt til juletreet hvert år. Da er det alltid spennende å åpne kassen når treet skal pyntes... Dette året blir det fattigmannsølv. Det er nostalgisk og flott.

Potte er et must. Er det ikke? Jeg ble i alle fall kjempeglad da jeg fant denne!

Bruker den under senga på hytta. Der oppbevarer jeg fyrsikker, lys, massasjeolje, mobil, leppepomade og slike livsnødvendigheter en må ha innen rekkevidde når natta siger på.

Høye lysestaker i fattigmannsølv har jeg ønska meg lenge. Endelig skulle jeg også få slike.

I bakgrunnen står ei godt kledd Tilda og følger med.

Mye av tida mi går som dere vet med til søm. Mye blir lagt ut til salgs på Veslehuset. Med nå i november er det mange i slekta som har bursdag, så mange gaver er under produksjon.

Denne lille Tilda dukken skal min niese få. Håper den faller i smak.

Jeg har en nivø som skal få seg julestrømpe til bursdagen. Jeg kan trygt legge ut bilder av gaven på nettet. Han blir bare 1 år og er nok ikke inne og surfer enda... Strømpen er sydd i brunt og lin med en god, rund snømann på.


Snømannen er laga av ullfilt og stappet med vatt.

Nå må jeg tilbake til mine nåler og tråder. Litt maling blir det også ikveld. Jeg har flere skilt på gang. Maler noen koselige sorte skilt med Gledelig jul på. De skal dere også snart få se.

Da vil jeg bare ønske dere en deilig og varm novemberkveld!

11 kommentarer:

Helene sa...

Tenk å ha ei tante som lager Tildadukke til bursdagen. Den som hadde vært tantebarnet ditt!
Blir nok kjempeglad for den.
Masse fint du du fikk kjøpt på Landsstil:0)

elin1976 sa...

Hallo!
Sitter her å syr for full maskin. Har jo en liten ferie nå å må nytte tiden. Skal rydde og tørke støv her nede bare de to andre kan pelle seg i seng.

Må nedover i morgen for å hente panduropakke og kjøpe mer linstoff.
Har gått tom og lin må vi ha.
Det kan bli en travel dag i morgen.
Først nedover, så på skolen for å levere rundstykker, så heim for å så ned igjen til det er åpnen skole. Dautid.....neppe.
Her må alt nøye planlegges og tilrettelegges for at kabalen skal gå opp.
Men det kjenner du jo til. Ha en fin kveld, snuppa. Klem fra Elin:O)

Lene sa...

Nydeligste, skjønne lille snømann på nevøen din sin julestrømpe... Det er go`tanta si, det :)

Og så har alle dere som var på juleåpninga hos Landstil handlet dere såååååå mye fint at jeg blir grønn av misunnelse. Ikke alt som er lagt ut på nettbutikken - men damene har vel heller ikke tid til allverdens netthandel nå når julerushet setter igang. En fin tid vi går imøte, forresten - om vi bare husker på å kose oss litt og slappe av også.

Ja, sikkert mye rart og moro å få øye på om en zoomer litt inn i speilbilder rundt omkring. Har sett endel festligheter på finn.no blandt annet, hihi ;)

Ellers er lysestaken min bare juksegammel, men svært velgjort bedrag ;)

Ha en fortsatt fin kveld, og tusen takk for koselige ord :)

Lene

Anita sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! akkurat det bildet du beskrev av da wisky drikkende mennene har jeg også !! Så det spørs vel om han tar den fram!?
Såå masse fint du fikk kjøpt, lysestakene var kjempefine!

Nå skal jeg sy noen hjerter; og kanskje noen klær til natta engler!

Ha det bra!
Klem Anita

elin1976 sa...

Glemte å si at tingene er nydelige. Flinke jenta si!!! Har nettopp sendt avgårde pakke på posten. Henta panduro pakke og kjøpt masse stoff. (tøy)
Så i kveld blir det produksjon av masse rart fra denne dama. Må bare gjøre ferdig nissen til Anita først. Hvis du får en mayday melding fra meg i kveld så er det bare at jeg holder på å blåse bort- Over og ut.

Shabby-Roses-Cottage sa...

Oh your Tildas looks soooo wonderful...I have make my first Tilda too ;o)
I love this dolls !!!
Love greetings,Patricia

Anne sa...

Spennede saker... potta var jo søt da :-)

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Nydelige bilder fra Landstil. Skjønner at der var det mye inpirasjon å hente. Du kjøpte jo mye fint også. Fattimannsølv er kjempefint, og de lysestakene du kjøpte blir du nok glad i. Stilig potte også, og det var jo en praktisk bruk av den på hytta også. Blir veldig imponert over dine syferdigheter. Den lille nevøen får ei kjempesøt julestrømpe. Ha det fint!

Emmeline sa...

Hvor skal jeg begynne?? Her var det jo den ene vakre tingen etter den andre og alt fortjener i grunnen en kommentar. Jeg er jo utrolig begeistret for fattigmannsølv og syns de tingene du hadde funnet var LEKRE!
Tildaen i hvitt var HELSKJØNN. Lekker og smekker, vakre farger og stilig look! Jeg har fått gave i dag av Elin- Hun hadde sendt meg en Tuttetilda. Jeg ble bare så UTROLIG overveldet og glad for den. Den var helt vidunderlig syns jeg, en skikkelig kosetilda!
Så heldig niesen din er som skal få den skjønne lille Tildaen.
Julestrømpen var også stilig, heldige småtasser i din familie syns jeg. Håper du får en fin kveld i det dårlige været! Her står bøttene på rad og rekke:0)

Hulda sa...

Så mye fint du viser, flotte ting fra Landstil. Jeg falt virkelig for det bildet med fattigmannssølvkulene, så stilig du har tatt det. Jeg syns disse kulene er så fine til å dekorere med overalt. FLOTTE er de.

Du lurte på hvordan det går i butikken min. Veldig bra, må jeg si. Får inn mange bestillinger, og har stadig noen på vent. Det er artig at det er sånn pågang. :)

Linda sa...

Koselig gamel potte.Flotte Tilda figurer,fine farger på dem i kjole.
God helg. :)